lambiek-en-sidonia-in-india.reismee.nl

Een ritje op de olifant en een vrije dag in Pokhara

Nou, het bakje is op de olifant blijven zitten! We hebben op de olifant een 'wandeling' door de jungle gemaakt - en5 neushoorns gezien. Vooral de manier waarop de mahud de olifant 'stuurt' is fascinerend: met zijn voeten zit hij achter de oren - net op het zachtste deel in de dikke huid, en door duwen met zijn tenen stuurt hij de olifant. En zo voorzichtig als dat grote beest loopt - vooral als hij heuvel afloopt. Héél voorzichtig voetje voor voetje loopt ze naar beneden. Ze worden goed verzorgd: ze zijn niet mager, er wordt niet tegen ze geschreeuwd en ze krijgen alle tijd onderweg om te grazen of te drinken. Grappig was het duidelijke plezier waarmee Oli door de rivier liep te struinen toen we daar doorheen gingen - net een groot kind en we waren even bang dat we nat gespoten zouden worden. Na afloop van de tocht geef je dan de fooi voor de mahud aan de olifant die het met haar slurf aanpakt - en doorgeeft aan de mahud die boven op haar zit: zo schattig!

Gisteren zijn we in Pokhara aangekomen. Dat is wat toeristischer, maar voornamelijk met mensen die voor hiking/trekking komen. En dan heb je nog een groep vnl. wat wazige types die vergeten zijn of ze nou westers of aziatisch zijn

Surprised
. Toch is het ook erg gezellig, meer restaurantjes en winkeltjes en een gezelllige drukte op straat: niet zo vol als in India.

Vandaag hebben we een vrije dag en we hadden ons er erg op verheugd om uit te kunnen slapen. Tja, en dan wordt je uit gewoonte spontaan om half zes wakker....en na nog een keer omdraaien om half 8. We hebben wat gewandeld en liggen nu aan de rand van het zwembad. Morgen gaan we door naar Kathmandu waar we twee dagen zijn. Dan terug naar Delhi en vandaar uit alweer de terugreis. We willen er nog niet aan denken!

sandra

nee dat snap ik wat een belevenissen allemaal zeg! kan me voorstellen dat je vertederd was door die olifant! en wat goed om te zien dat ze zo lief tegen die beesten zijn, tja ze moeten hun brood er mee verdienen maar ja!

liefs sandra