lambiek-en-sidonia-in-india.reismee.nl

Kajuraho

De 20e kwamen we in de middag in Kajuraho aan. Een prachtig hotel. ´s avonds een dansvoorstelling bezocht. De volgende morgen hebben we de beroemde erotische tempels bezocht. Een complex tempels dat rond de 11e eeuw is gebouwd, een paar eeuwen is gebruikt, toen 300 jaar niet. Tijdens de Britse overheersing is het weer ontdekt en langzaam aan gerestaureerd. Ongeveer 80% is echter nog in originele staat. De afbeelden zijn onvoorstelbaar gedetailleerd ennuh ... inderdaad nogal expliciet. Als je dit gezien hebt hoef je de Kamasutra niet meer te lezen! Daarna hebben we een Jain tempel bezocht. De Jain religie is tegelijkertijd met het boedisme ontstaan en streeft het principe ´leven en laten leven´ wel erg ver na. Ze eten geen vlees, hebben doekjes voor de mond om geen insecten in te slikken, en zo te doden, en noem maar op. De fanatieke aanhangers gaan ook niet gekleed, gewoon in geboortekostuum.De tempels zijn heel verschillend dan die van boedisme en hindoeisme, veel soberder en serener. ´s middags is Willem aan de rand van het zwembad neergestreken en heb ik een Ajurvedische massage ondergaan in de buurt van het hotel. Echt een belevenis! Ik heb een massage gehad maar ook een speciale behandeling waarbij er olie op je voorhoofd wordt gedruppeld ... heel ontspannend! Ennuh Jolanda, ze behandelen hier gewoon op een massagetafel hoor, niks op de grond ...
Wink
. En voor dat het van die tengere Indiase meisjes zijn ... zó sterk in hun handen!
Morgen hebben we een lange rit voor de boeg naarVaranas - maar daar kijken we dan ook echt naar uit. Varanasi is voor de Hindoe's een hele belangrijke stad en wordt bovendien de zijdehoofdstad genoemd. We zijn benieuwd!